برگزاری پایش عملکرد یادگیری دانشآموزان مدارس استعدادهای درخشان سال تحصیلی 01-1400

معاونت برنامه ریزی و مدیریت مدارس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان در راستای هماهنگي اجراي سرفصلهاي آموزشي، ارزيابي از ميزان اثربخشي فرايند آموزش و تجزيه و تحليل عملكرد تحصيلي دانشآموزان مدارس استعدادهاي درخشان، فعالیت «پایش عملکرد یادگیری دانش آموزان مدارس استعدادهای درخشان» را در سال تحصیلی 01-1400 برگزار نمود. اهداف زیر در این طرح دنبال می شود:
- ارتقاء كيفيت و بهبود عملكرد آموزشي مدارس ،
- ارائه بازخوردهاي مؤثر و مناسب به ذينفعان در خصوص ميزان تحقق اهداف يادگيري
- ارزيابي عملكرد و ميزان اثربخشي آموزش در مدارس،
در این فعاليت، «پايش عملکرد یادگیری» دانشآموزان پايههاي هفتم، هشتم، نهم دورة متوسطة اول و دهم و يازدهم (رشتههاي رياضي فيزيك، علوم تجربي، ادبيات و علوم انساني) دورة متوسطه دوم برنامه ريزي و همزمان در مدارس استعدادهای درخشان سراسر کشور در دو مرحله برگزار گردید که مرحله اول به صورت آنلاين (مجازی ) در بهمن ماه 1400(بازه زمانی 16/11/1400 لغایت 20/11/1400) و مرحله دوم به صورت حضوری در اردیبهشت ماه 1401 ( 20/02/1401 و 21/02/1401) به اجرا در آمد.
لازم به ذکر است سؤالات «پایش» به صورت چهارگزينهاي توسط سازمان با نظارت مدیریت استعدادیابی و سنجش و همکاری اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای تهران طّراحي گردید و پس از انجام فرآیند، نتايج آن با هدف استفاده بهینه در برنامهریزی آموزشی و کیفیت بخشی به اهداف آموزشی مورد نظر به همراه كارنامة دانش آموزان و گزارشهاي مدیریتی در سطوح مختلف (سازمان ، استان، مدرسه) تهیه و در اختیار ادارات کل آموزش و پرورش استانها قرار می گیرد.